.:: follow charmyiex ::.

Thursday, March 01, 2012

1 Mac 2012 - h.a.p.p.y || b.e.s.d.a.y || m.a.m.a || r.o.s.e

Selamat pagi. Hari ni 1 Mac dah. Kejap je rasa nyer dah masuk bln 3 kan. Anak2 bz ngn exam. Dahling lak bz ngn program sana sini. Gua pulak bz dengan semua jenis kebzian yg ada di rumah. Hu hu hu...


Hari ni pulak besday besfwen charm ms duduk kat Putrajaya! Dia la kawan dan kenalan pertama charm ms mula2 sampai di Putrajaya tahun 2007.Ada 1 gambar kitaorg yg first time amik ms beli camera. Camera tu pon dah rosak skang nih. Camera tu beli kt kedai kat Alamanda,skang ni tapak kedai tu dah tukar jd kedai Maxis. Beli tu pon sebab masa masuk lapor diri kt JPNIN Kompleks E2 tu, kebetulan konvokesyen wat kt PICC bln Disember 2007. Kira tu gajet pertama dgn gaji pertama gua la! Sayang tau camera tu. Kaler pink lg body nyer! hmmm, gambar tu pulak duk dlm memory card lg. Harap2 blh amik lg gambar2 dlm tu.




Tingat rumah yg kitaorg duduk tu. Asal tgh malam je, bunyik la macam2 kat atas siling tu. Rumah kitaorg tingkat 3, kat atas ada 1 tingkat lagi. Masa tu duk Putra Damai, Presint 11, Blok B. Blok yang rendah ada 4 tingkat sajo. Bunyik mcm org tgh alih almari, kerusi, ngot ngett sretttttt..mcm tgh pindah rumah.Tiap2 malam dengar. Akhirnya kita 3 org decide utk naik tgkt 4 tgk sapa duk rumah atas rumah kitaorg.


Sampai depan rumah tu, kosong je depan pintu n grill nyer. Memang xde tanda2 manusia duduk kt rumah tu. Ahh sudah..kompem bukan manusia yg mengusik kitaorg nih. Hu hu hu. Ketiga2 wat muka bodoh, kebil2 biji mata, telan air liur. Tau dah bukan manusia. Sejak tu, kitaorg mengaji, solat n qamat penjuru rumah niat utk pagar rumah. Alhamdulillah, xde dah bunyik2 pelik.


Tapi kadang2 kalo sensorg kat rumah tu, dengar jugak bunyi guli. Ngehehehe! Sereemm! Tapi rumah tu jugak yg charm duduk paling lama, 3 tahun. Tuan rumah nye pon baik n sporting. Janji byr sewa tiap2 bulan, apa2 kerosakan, btau jer. X silap dia salah sorg timbalan pengarah di KDN. Bahagian/unit apa xtau.


Itu serba sedikit kisah hidup semasa zaman anak dara yg baru memulakan  kerjaya di perantauan. Cewaahh!!


Hari ni badan rasa ok sikit. Lepas join Jom Sihat pagi ni, aerobik walopun perut rasa sebu semacam. Belasah jugak aerobik. Ni x mkn apa lg, mkn kuih je 2 biji, tu pon x abes.  Selera xde. Beli roti n tuna, tapi silap amik tuna chili. Euww..meragam lagi la perut pasnih.


Hari ni nk blogwalking jer. Khamis balik kul 3.30 ptg hari ni. Leh tdo jap kt umah nnt. 


Again, happy besday rose! Love U xoxo!!





6 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah,awal balik ea sis.

Masz Sidek said...

seram cerita akak pasal rumah tu...
kalau sy... kalau dengar bunyi macam tu... nak ketandas pun minta teman... hehehe...

Yana Libra said...

seramnye nak duk kat rumah tu~~

Mawar Berduri said...

amboi...nti turn MBnyer plak hari jadi hehehehehe..walaupun tak segumbira seperti dulu..namun MB berharap dan mendoakan agar tahun ini, MB serta rakan2 MB yg lain mendapat keberkatan dan kebaikan demi masa depan yg lebih bagus buat kita semua.. Amin. sebelum terlupa buat 'kembar anna tu', MB ucapkan eppy birthday 2 u..

Mawar Berduri said...

ops..jgn luper..lau rajin singgah singgahlah ke blog pertama kali MB ni hehehhe isyahakimi.blogspot.com ok!

charmyiex said...

okies mb...dh follow dah...rajin2 le update okeyh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...