.:: follow charmyiex ::.

Sunday, March 25, 2012

Novel : Kemahuan Hati





Satu lg novel berjaya ditamat. Novel ni, pustaka penjara yg punyer. Gua tukang pinjam. Heheh. Meh terus ke ulasan citer. Kisah mengenai Nadia yg cuba menjejaki ayah dan adik beradik nya yg terpisah dari tecik lagi. Bermula setelah ibu nya meninggal, ayah nya pulak kene tahan di penjara. Abg & adik2 dia pulak di jaga oleh sedara2 yg lain. Si Nadia ni duduk ngn pak sedara dia, tp wife pak sedara dia sgt jahat ala ala mak tiri cindelela tuh. 4 tahun dia duk rumah pak sedara dia, x tahan tgk Nadia di dera, pak sedara hantar dia duk rumah anak2 yatim.


Bila dah besar jadi Cikgu Nadia. Dia berusaha mencari ahli keluarga yg entah ke mana. Dalam pada tu, jiran sebelah yg merupakan duda anak 3, kematian isteri, mula mengusik hati Nadia. Heheheh.. Nak tau kisah seterusnya?? Dia terima ke x duda anak 3 tu?? Jumpa x adik beradik n ayah dia?? Tambah dgn dendam dan trauma akibat didera semasa tecik. Sahabat yg sama2 membersa di rumah anak yatim pulak menaruh perasaan cinta terhadap Nadia. Kelam kelibut semuanya. Tapi penulis mampu menggarap nya dengan tenang sehingga charm yg rasa alahai, byk nyer masalah budak Nadia nih, tp boleh rasa rileks, damai je membaca apabila satu demi satu permasalahan di selesaikan. Xde satu yg tertinggal. Kadang2 kita membaca nih, blh jd serabut jugak bila jalan citer yg bersimpang siur tp penulis tidak mengolah, menggarap dengan baik, sampaikan pembaca pon naik fenin.


Lagi satu, dalam citer, ada satu je persamaan dgn charm, iaitu kawen dgn duda ada anak yg dijaga sepenuhnya oleh abahnyer. Tu je. Bilangan anak x sama. Hihu hihu. Kan dah TERbagitau laks endingnyer ek! Happy reading uolss!!





1 comments:

shiema sufian said...

mcm best je. nak suggest dekat kwn shiema lah. shiema tak minat baca novel. kwn kwn je minat (:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...