.:: follow charmyiex ::.

Wednesday, April 18, 2012

Novel : Isteri Separuh Masa



Salam di hari Rabu. Anda semua sihat2 belaka ke? Charm masih x berapa sihat. Bangun pagi tadi sejuk menggigil Badan rasa panas. Tapi xkan nk mc lg kot. Selalu sangat x sihat ni. Sungguh low antibody gua.

Malam tadi baru berjaya habiskan novel ni. Penulis SURI RYANA, yang tulis buku MAID tu. Dua2 buku dia nih, charm pinjam. Leh passing2 baca buku ngn geng2 novel nih.

Novel ni mengenai Medina Izwani, anak angkat kepada keluarga Nazrin Shah, merangkap abg angkat beliau la. Hubungan yg dulunya akrab walopun sekadar adik angkat, tiba2 menjadi dingin dan mereka berdua menjadi musuh ketat. Semua gara2 Medina yang menyampaikan maklumat mengenai kekasih hati abg angkatnya, Zita sebelum majlis pertunangan mereka. Insiden ini membuatkan Nazrin sangat2 membenci Medina dan bermula lah perang dunia setiap kali mereka bertemu.

Tapi sebelum Nazrin melanjutkan pelajaran ke luar negara, nenek mereka berniat utk menyatukan mereka di alam perkahwinan. Errkk...cane tuh? Musuh ketat kene jadi laki bini? Berjaya ke nenek satukan mereka berdua? Siapa Megat Shahril di hati Medina? 

Daripada isteri separuh masa, berubah ke sepenuh masa. Tapi bila kebahagian mula bersinar, kiriman bunga orkid ke rumah mereka menimbulkan tanda tanya. Zafril, lelaki yg tergila2kan Medina akhirnya menerima kenyataan bahawa cinta Medina tiada untuknya. Kasih Zafril beralih kepada Niza, teman baik Medina di kampus. Tapi apakah hubungan Zafril dan Megat Shahril?? Zita, org yg dicintai oleh Nazrin sepenuh hati, sehingga memaksa Nazrin utk menceraikan Medina, apakah akhirnya hubungan mereka? Alif, sahabat Nazrin memainkan peranan penting walopun kadang2 je muncul si Alif ni dlm citer neh.

Nak tau, kene beli yek. X rugi beli! Siyes!!


nota kaki :

8 per 10 bintang



5 comments:

dyabunga said...

nak beli lah..tpi kena beli lepas exam..haha

zuzu said...

CZ pun pinjam novel kawan. ceritanya mmg best tapi lagi best kali konfliknya lagi complicated.. =)

shiema sufian said...

Wuaaaaa, mesti best kan sampai 8/10

Yana Libra said...

wah...saya dah baca MAID..mmg best..ni kena baca gak ni..hehe~

shera said...

eee...geramnya tengok Novel . Saya kalau dah tengok banyak buku2 , memang gila lah ! hihi... saya suka membaca . Tak kisahlah buku tu tebal or nipis . janji isi kandungannya menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...