.:: follow charmyiex ::.

Thursday, May 31, 2012

Ditipu lagi...

Semalam OTW balik rumah. Dengan cuaca gelap dan hujan di 1-2 tempat sepanjang perjalanan, layan topic fi THR Gegar. Sekarang kn naik lagu Ditipu Lagi tu. Mesti semua orang pernah ditipu lagi dan lagi dan lagi kan??


Especeli yang berkapel. Asek2 kene tipu. Yang x tahan tu asek terkantoi dan terkantoi dan terkantoi lagi. Alangkah bagus kalo kita xtahu langsung yang kita ditipu kan? Sedih tau bila tau kene tipu. Benarlah, kebenaran itu sangat pahit dan sakit. Bila tau kene tipu, haishhhh...mengamuk la weh. Sapa yg penuh kesabaran dan iman di dada tu, boleh terus senyum dan bersabar dulu. Ada masa kita kenekan org yg tipu kita balik. X pun tggu org tipu kita kantoi sendiri, masa tu la kita tembak dushh..dusshhh..dushhh...


Kita ni, mudah maafkan orang. Tapi utk melupakan apa yg org buat dan tipu kita dan act like noting happen, tu sy pun xleh nak buat. Overacting lagi hado! Kalo boleh, jgn la tunjuk muka tu depan kita lagi. 


Hurmmm..kalo mcm tu, adakah kita ni x ikhlas maafkan org?? Sapa anda utk menilai keikhlasan hati seseorg?? Heheh..sentap? X lah. Bagi charm, bila dah maafkan seseorg, charm xkan ungkit kesalahan dia dan kemaafan yg diberikan. Yelah kan, bila dah ikhlas, kita xkan ungkit dah kan. Tapi utk kembali spt biasa, lagak mcm biasa, xleh dah. Mesti kita akan lebih berhati2 yerr dak. Utk itu, bila bertemu lagi, apatah lagi kalo org itu satu pejabat, tentu saje kerap bertemu kan, biasa nyer, charm akan berpaling n blah. Kenapa??

Pertama utk mengelak daripada kita terkena lagi.

Kedua utk mengelak hati kita sakit lagi.

Ketiga, x kuasa dah!

Keempat, kang x pasal2 jd x ikhlas nak maafkan pulak.

Kelima, biarlah org lain kene pulak. Kang kita bukak cerita, niat nk suh org berhati2, kang jd penyebar aib org pulak.


Korang pulak mcm mana handle org yang menipu anda berkali2 neh?? Kalo boipren/gepren lak?? Buat cane ek??

Kalo boipren/gepren kan..kita tggu kantoi sekali lagi, biar kene kaw2. Pastu, kita PUTUS!! Cari yang lain pulak. Bg peluang lagi?? Sayang nyer pasal. Bagi lah peluang lagi, jgn last2 nnt nyanyi jugak lagu nih... ku ku ditipu lagi....la la la la (x hafal lirik) facebook pon aku x sudi....la la la la (tu je yg ingat..hahahaha)

Kompem kene delete / unfriend pastu terus block fb. Huahahahah! Dah tu satu hal lagi nak kene delete / remove gambo2 ngn kapel neh. Satu keje lagi.




7 comments:

firdausi said...

approve yer fb baru aku tu.. ainul shafiyya

Ety said...

HEHE. betul tu , agree. Kita mudah untuk memaafkan tpi untuk melupakan, mungkin take time. Pengalaman mengajar kita :)

HaSue said...

kena tipu dgn pjual brg ada..hihi. satu pngajaran kn :-)

Liyana Anuar said...

kalau kena tipu mmg saya ingat sampai bila2..huhu~~

charmyiex said...

@Puan Fifiey

okey..x add lg pon..xde dlm request aku..

Azza Afdzal said...

sabo je la huhu

Reena Sidek said...

bena kata ktk kak... nak berik maaf ya senang... tp nak melupakan ya payah... lepas mok selalu berjaga2... mun dah sekali kenak tipu, jerak sa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...