.:: follow charmyiex ::.

Monday, May 14, 2012

Ego di jalan raya..

Salam pagi Isnin semua. Semua mula kerja dah kan. Kitaorg di Pantai Timur ni masuk hari ke2 bekerja. Seperti biasa pagi2 kalut nak g keje, pecut la nak kejar punch card sebelum kul 8pagi. Kalo pagi2 mmg gua potong mana2 kete yang berasmaradana kat atas jalan tu. Tapi kan, selalu sangat jadi bila nak potong tu, keter depan vrooooooommmmm memecut laju tiba2. Eh eh..td elok2 duk 50km/j. Bila aku tukar gear nak potong, reti lak bawak lelaju.

Korang pernah lalui perkara seperti ni? Samada korang yg hendak memotong, atau yg rasa nak dipotong, tiba2 menonong laju jek?? Kalo anda di tempat kete yg hendak dipotong tu, apa agaknya yg anda fikir dan rasa, bila anda tgh memandu dgn santai, atau buat apa2 yg melambat km/j kete anda, tiba2 nampak kete kat belakang nk potong, dengan tiba2 anda pecuuuuuuttttttttttttttttttttttttttttt!!

Apa yer yg korang fikir?? Kalo aku, bg je keter nak potong, xde hal punya. Dah ko lagi laju, pergi lah. No hal beb! Kalo aku lg laju, lama dah potong kan. Tapi setakat Proton Saga FL 1.3, mana la mampu nak setanding dgn Vioss ke, Honda ke, Avanza ke. Tapi kalo aku nak cepat, x kira la kete apa yg slow, potong je. Yang penting selamat.

Berbalik kepada persoalan tadi. Aku pon tgh drive tu, terpikir2 jugak apa yg menyebabkan org depan ni pecut tiba2 bila tgk kete kat belakang nak potong kete dia.


Pertama : 
kalo org tu pkai kete besar2, atau kete best2 cam honda, toyota etc. tiba ternampak ke tempatan nk potong, eh eh..kete saga nk potong kete aku...xleh jadik....vroooooooooommmmmmmm!!!

Kedua :  
kalo org tu seorg LELAKI, ternampak kete kt belakang tu, drebar nyer PEREMPUAN, eh..eh...pompan ni ado hati nk potong2...xleh jadik....vrooooooommmmmmm!!!!

Ketiga : 
 tgh2 bw slow, baru pasan yg dah terlambat, terus vrooooommmmmm....tanpa menyedari ada org tgh nak potong dia...tentu saja org belakang tu terkejut dan sentap....haihhhh...

Keempat : 
xde kene mengena dgn jenama kete dan jantina...tapi pantang org potong dia..walopun dia bwk cam kekura...



Hurmmm..tu yg aku dapat fikir tadi. Ke ada sape2 yg mempunyai reasons yang paling bernas? Tapi bagi aku, itu adalah ego kita di jalan raya.





6 comments:

Reena Sidek said...

nang ada org paloi macam ya kak... bila nak potong... nya bak laju...
selalu kenak macam ya...

nuyui a.k.a miss YUI said...

bese sgt cmtu..stress lak kdg2..hihi

charmyiex said...

kot disebabkan kite ni POMPAN..pastu bw kete MALAYSIA pulak..x heran kan...tp kadang tu, suka gak main acah2 gtu...dia pecut...alhamdulillah...clear jalan gua!!! hahahahah...

wawa syaida said...

stress jugak tu...wawa kat penang...adegan camtu banyak la kat atas bridge huhu...sabor je la

Sky said...

Salam,

Pendapat dari saya, seorang superbikers...

Memang biasa sangat berlaku kejadian macam tu time bawak keta...memang kita tak tau apa yang diorang pikir, tapi itu la ego seorang manusia kot...mungkin mental kot!

Kalo bawak superbike saya suka kaco orang macam tu, acah2 nak potong tengok dia bagi tak...kalo tak bagi memang best la main2kan dia sampai la dia ke tepi paling kiri...gi sebelah driver tunjuk ibu jari kebawah kasi kondem cukup2...ram 2/3 kali pastu pecut kasi makan asap...

Yang sebenarnya...pengguna jalan raya kat malaysia yang tercinta ni perlu ubah sikap sama cam saranan Lee Lam Thye...

Wassalam.

YanaHime said...

hehe! Yana suka bwk laju...jd pantang sgtlaa klu keta2 besaq gabak bwk slow pastu duk kat kiri...adoi!
meremang bulu hidung neh!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...