.:: follow charmyiex ::.

Thursday, June 22, 2017

Raya 2017

Salam semua..

Rasanya ni sekali setahun la aku update blog ni. Sebabnya mood nak berblog ni lambat sangat nak datang. Tapi lepas ni rasanya blog lebih privasi dari fb & insta. Tak ramai yg nak baca blog skg ni. Kecuali nak cr travel blog atau blog masakan. Tambah pula nak menaip blog ni, sedap guna keyboard, sbb boleh taip panjang2, cepat2 dgn both hands. Kalo kat fb tu , alaaa..setakat jari jemari je. Tu pon typo je lebih. Tu yang buat xde feel nak berblog thru mobile phone. X syok nak taip panjang2.

Tahun 2017, tahun ni aku balik raya Sarawak. Wehuuuuuu!!!! Mmg rasa nak melompat & baru rasa hari raya. Aku pun x tahu kenapa, tapi rasa mcm bertahun aku x sambut raya. Sangat awkward since raya tahun lepas aku rasa aku langsung x ucap sebaris SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Langsung x. Caya x? Hurmmm...pada yang berada di perantauan, mesti tahu macam mana aku rasa. Yes aku bz dgn persiapan, kemas rumah , cat rumah, tempah sarung kusyen baru, jahit langsir baru. En suami habis lebih 2k utk semua tu. And i knew he did that becz he just want to see me smile on pagi raya. Memang berhari raya. Tapi sekadar di angin lalu. Hati jiwa kosong melayang ke Sarawak. Sangat sedih tapi beku. Xde tempat meluah, just berhari raya je.

Tapi ada satu perkara yang buat aku tawar hati sangat2 tahun lepas. Tobat tahun2 akan datang waima beraya di Kelantan sekalipun, aku x akan buat dah.Menyesal x sudah. Dan lepas ni aku xkan percaya sepatah haram. Membazir. Asyik kita je nak menghadap rumah dorang. Next year never ever aku akan buat camtu lagi.

Tahun ni, barulah terasa nak raya. Sedih kan. Itulah,perjalanan hidup. Kepada semua, selamat hari raya aidilfitri..maaf zahir dan batin. Doakan perjalanan aku dan keluarga esok ke Sarawak lancar dan dipermudahkan, selamat sampai.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...