.:: follow charmyiex ::.

Sunday, October 23, 2011

Sape ada kete PROTON SAGA FL 1.3??


Salam pagi ahad...selamat bekerja untuk warga Pantai Timur..termasuk daku..

Ni nak tanya, sape ada kete Proton Saga FL 1.3, Manual?? Mende ni jadik 3-4 kali dah. Pagi2 nak panaskan enjin, temperature naik full. Ada mende alah kaelr kunin tu pon x padam2. Aircon pulak kuar angin saje. Banyak kali  benti tepi jalan, matikan enjin, idup lik. Still gtu jugak. Air pon dahling baru je check. Tapi mmg pernah jadik sblm ni. Risau gak kalo tgh drive berasap tgh jalan. Gua nk g keje jauh beb! Tapi kalo skg ni pegi start keter balik, xde dah mende alah tu jadik. Keter gua mcm xleh nk biar sesejuk lelama. Bila nk panaskan enjin, jadi panas terlajak. Demam terus. Bahaya tol. Macam air tu x berfungsi langsung bila keter sejuk lelama. Ni kalo panas2, ok je keter. Seb bek sempat smp opis..ngam ngam 7.59am pagi nih.


Anda tahu sebab apa jadik gini? Pernah x jadi cenggini? Jap ag nk call Proton Serbis.


anda blh klik utk tumbesaran gambar..







p/s Sekarang ni cepat sangat lapar. Sbb bf Mia ke? Risau la, sebab nk makan..makan...makan...makan jek skang nih.




2 comments:

the writer : hati iza said...

sis better u g car servis.. sometimes maybe water jaket dkt enjin tersumbat..

charmyiex said...

bawak dah g servis besok nyer tu..dorg check, dpt la detect sensor air tu yg xleh nk detect angin sejuk..tu yg terus high temperature..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...