.:: follow charmyiex ::.

Monday, May 21, 2012

Apa ni..eh eh..tacing gua!!


Semalam sampai pejabat, tgk ada benda pelik dalam beg. Untuk makluman, beg charm adalah beg utk simpan alat2 perah susu dan botol2 susu. Hehehe. Tu haaa kat bawah tu. skg ni la handbag charm usung bw g opis.

Haaa..tgk dlm beg ada benda aneh. Patot cam penuh semacam jek beg ni.







pastu charm amik la...




eh eh..ada kad...tapi....

 

ooo...oooooo...kad hari ibu...dr anak ke5..Alya Afiqah...



Tacing tau, dapat kad Hari Ibu. Tak sangka tau dapat kad ni. Walopun campang camping tulisan nyer, tp  gua tetap tacing. api gua terharu sebab dapat kad Hai X mengharap pun budi dan jasa dibalas, tapi gua terharu sangat bila dpt kad Hari Ibu neh. Terasa dihargai jek. Ngehehehe.

Lepas tu pulak, anak dara sulung, Alya Aisyah sekarang ni dah pandai tolong gua cuci pinggan mangkuk kat sinki...walopun dia berdiri atas lesung batu, almaklum, kurang tinggi, tapi tetap tolong jugak. Hihihi..seronok dapat anak dara ni rupanyer. X ler terkontang kanting tunggang terbalik sensorang kat dapur tu.


Pernah 1 malam tu, charm wat nasi goreng je. Pastu makan ramai2 kat ruang tamu. Kebetulan Mia cam lembek, kene layan Mek Mia tu manja2 lena mlm tu. So lepas semua makan, pinggan2 humban je la dlm sinki tu. Pas Mia lena nnt, baru nak cuci. Tau2 kat dapur ketung ketang bunyik pinggan. Tau2 Isya datang dari dapur, dgn baju basah2.



Ummi : Isya buat apa baju basah2 tu??

Isya : Kite cuci pinggan kat dapur. Kite nk tolong ummi. Cian kat ummi.

Ummi : Laaaa..yeke...tenkiu kakak...


Hehehe...tacing x? Op kos tacing beb. Anak nak tolong sebab cian kat ummi dia. Maknanya anak kita tau yg kita ni penat kot. Buat mcm2, itu ini. So dia pon amik inisiatif nak tolong ummi nyer utk meringankan beban ummi nyer. Terharu nyer..



Alya Afiqah & Alya Aisyah



Hurmm..ekceli entree ni dr minggu lepas lg. Tapi x terpublish gara2 masalah modem yang slow banget. Semalam dahling beli prepaid maxis bband nih. Try la pakai sampai habis kuota dia, tgk cane dulu. Tapi slow ke x slow, gua tetap akan potong bil bband maxis ni. Acara penjimatan kos nama nyer. 

Alahai payah nyer tikus gua rosak dah. Bila nk beli baru ek?? Khamis ni la kot. Hari ni xleh gerak sangat sebab xde wader yang ganti operator. Gua sensorg. Wader yang hado, kene balik kul 12tgh hari, masuk malam nanti. So automatiknyer, gua sensorang dari pagi smp kul 1tgh hari ni.



Alahai..byk lg nk kene update ni. Jangan marah yer kalo tetiba hari ni gua wat entree byk2 sekali. Almaklum lah...tergendala 2 mggu katakan. Tunggu je la yek!!






0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...