.:: follow charmyiex ::.

Wednesday, April 04, 2012

Macam-macam hal..

Selamat pagi Rabu. Hari Rabu nih, berderet la entree kat dashboard tu WORDLESS WEDNESDAY kan. Heheh.. Tapi charm nak membebel la pulak ni.


Penat memang penat la sebab dahling xde seminggu ni. Malam esok baru g amik kat airport. Semalam penat sgt nyer pasal, malas masak. G pasar malam Semerak, Cherang Ruku tu je. Beli ayam goreng ala ala KEPCI. Nak g beli KEPCI, tunggu mlm esok la kita makan kat KB sementara tunggu flight abah yer.


Hurmm, duk kat sini, sejak awal mggu ni, hari Ahad lepas, dengar mcm2 citer. Pelik2 la perangai manusia kan. Ada keje elok, walopun takat gred koooli 17 ni, keje gomen jugak kan, boleh wat loan cecah ratus2 ribu jugak. Ada keluarga, suami/isteri/anak. Tapi buat mende pelik2 bukan2. Entah kepuasan apa lg yg dicari kan. Kalo setakat menyusahkan diri sendiri, biarlah, tapi kalo smp terbabit sekali dgn jabatan kita, rasa nak tibai ke Golok sana je kan. Huhuhu..entah lah. Mungkin mereka ada sebab tersendiri kenapa melakukan satu2 perkara itu walopun tahu semua tu salah, malah jenayah. Heheh..kalo x, x wujud la penjara, polis, tentera segala kan jikalau semua manusia itu baik-baik belaka.


Ada jugak yg cuba nak heret kisah rumah tangga dan masalah sosial ke dlm urusan kerja. Jabatan lak, selagi x ganggu urusan keje atau menjejaskan rekod kakitangan jabatan itu, hanya boleh amik tindakan seperti kaunseling je la, sebab melibatkan urusan luar pejabat. Nak repot polis pulak? Hurmm..atas alasan apa? Semua tu hanya di alam cyber. Selesaikan sendiri la. Ni sampai nak menipu2 kami kuli2 kecik nih. Hasilnya, kami yg jadi mangsa secara x langsung. Tapi xpe la, jarang jadi kes mcm ni. Bila dah jadi, kami kuli2 kecik *kelip kelip mata sambil terlopong molot* - ahhh sudah, kita pulak yg kene..


Hehe, mesti korang x paham mende merapu aku taip ni kan? Semua tu cuma sedikit sesalan ke atas beberapa peristiwa yang berlaku di sekeliling charm. Yang bisa membuatkan gua mengantuk yang amat!


p/s
 harus cari peluang nk tdo jap...






7 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

haha..itula..yui bc..akk nk story apa ni..rupanya kejadian yg berlaku sekeliling..bukan pd akk.. =)

charmyiex said...

hehe..tu la pasal..

isin0108 said...

macam2 org..mcm2 ragam...peace ;)

charmyiex said...

pelik2 lak tu

Yumida said...

org yg byk kerenah...tp sronok jgk dgr cmni....dengar pengalaman dri org..

follower ke 189

ct jue said...

hahah mcm la ragam manusia nie...
variety ~~

Bui Junaidi said...

RAGAM MANUSIA NANG MCM2..SABAR AJAKLAH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...