.:: follow charmyiex ::.

Sunday, March 04, 2012

Welcome home dahling!


Malam tadi dahling selamat balik dgn kengkawan2 nyer dari Hattyai. Tujuan g sana nk g beli brgn handy, ermm..radio amatur tu la. Tapi dorang kata bapak mahal. Kat sini leh dpt RM300 satu, Hatyai rege smp RM600. Roger sana sini. Dahling nyer 9W2VSR. Charm pun ingat nak amik lesen gak ler nanti. Nak wat nama apa ek? Hehehe... Kalo 9W2AMT - AMT for Anna Mariana Tuah. Available x? Hihu hihu... Kalo 9W2CPC - CPC for Charm Phoenix Cute. Euwww! Pengsan laki gua!





 Mek Mia tunggu abah nyer balik!! Nyot nyot isap puting!

 [makluman : puting tersebut abahnyer yang beli, sebab...sebab...sebab...comel kata nyer...errrr..hu hu hu]





Disebabkan handy terlalu mahal, makanya dahling menshopping la. Charm pon turur hello hello dari Malaysia sambil2 pesan pasal beg yg kitaorg duk borak2 mlm sebelum beliau g. Ahaks! Jumpe jugak. Dahling belikan. 4000 tau rege. 4000baht. Gegegege. Murah je kan. Tapi siyes comel! Charm pakai g keje. Dapat je beg, terus pindah2kan botol2 susu, pam susu dan ais pek ke dalam beg itu.


Disebabkan semua handbag charm masih duk kt Putrajaya lagi, maka nyer, harus mula mengumpul beg2 baru pulak selepas bersalin. Ciri2 beg tersebut harus mampu memuatkan pampers dan baju Mia. Charm pulak jenis pakai sampai lunyai. Selagi x rosak, selagi tu x beli baru. Yang kt Putrajaya tu, byk yg dah lunyai sebenarnyer. Ada yg terkopak, tercabut tali, besi segala. Tapi still simpan. Nak buang sayang. Nak pakai, dah outdated. Huhuhu. Kene la beli beg baru jugak kan.

Branded atau x, soal kedua. Yang penting kualiti menepati ciri2 yang diperlukan. Kalo charm org kaya, atau pun gaji besar2, x pun laki charm byk duit, kompem COACH - CHANEL - GUCCI - LV -  dan sebagainya yang mahal2 dan berjenama charm beli. Kalau mampu, x salahkan? Membazir? X membazir, sbb duit ada byk sgt,xtau nak buat apa dah. Hu hu hu. Kalo la kaya sebegitu kan.

Jadi memandangkan gaji cuma seciput, bahkan x sabar2 menunggu 12 Mac nnt, PM bentangkan SBPA yang baru, maka dgn itu, pakai la apa yg termampu. Sesuai dan padan dgn diri sendiri. Auww! Sentap jap.




 made in thailand - ori tau dr Hattyai - hihik...




Pastu dahling belikan purse dibuat dari kulit ikan pari. Eh eh, betol ke? Aah, betol. Memang rasa n bentuk kulit pari. Dahling beli kaler pink. Tau eh faveret bini dia nih. Harga 20,000 baht. Baper RM xtau. Dapat purse baru pon, cepat pindah segala resit, duit, kad2 dari purse BONIA lama. Ciss, tebal ngn resit jek purse gua rupanyer.






Belek2 purse baru, nampak dia nyer cam stamping kat bahagian dalam tu. GENUINE STINGRAY SKIN. 





Sempat amik pic tu je, sbb charm pakai g keje. Baju2 n barang2 lain anak2 dah sambar n pakai malam td. Seronok la abah dah balik. Rindu la tu. Bini nyer? Lagi wendu! Hihihi... Apa pun, syukur dahling selamat balik dah. Hari ni nak g Pulau Perhentian pulak. Bz nya laki gua! Kalo dapat APC tahun nih, harus share 50-50 ngn gua. Ahaks!







2 comments:

Yana Libra said...

busynye suami akak...hehe~

charmyiex said...

@Yana Libra

huhu..tu la pasal..berkhidmat utk masyarakat...heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...