.:: follow charmyiex ::.

Tuesday, March 13, 2012

Genap 9 bulan

Selamat pagi semua. Hari Selasa dah yer. 13hb Mac dah hari ni. Genap 9 bulan dah umur Mek Mia. Masa 6 bulan Mia baru pandai meniarap. Bulan lepas Mia dah pandai berdiri guna lutut. Semua tempat yang dia boleh berpaut, situ la nak dipanjat nyer. Charm yg tgh baring pon dia panjat, abah nye pon kene sama. Nak2 time abah nyer tdo, time tu la dia suka sangat panjat abah dia, picit muka, pipi, hidung. Hihi..nakal Mia neh!





Port faveret Mia ialah depan tv. Almari tv ni la dia suka sangat. Eksiden pon banyak kali kat situ la. Suka sangat nak berdiri. Dah lama-lama berdiri ngn lutut, reti lak lenguh. Ehek ehek ehek..nak nanes, penat dah tu. Ciannn.


Semalam pulak, nampak Mia dah berdiri dah. Terus je mak budak ni tepuk tangan yeyeh! yeyeh! Mia dah pandai berdiri!! Gelak suka la Mek Mia. Tapi Mia melangkau merangkak n duduk. X pandai merangkak n duduk betol lagi Mek Kenit neh. Dah berdiri. Bila dah x stabil berdiri, pelan2 landing atas toto. Pandainyer!


Sekarang ni Mia xnak dah makan bubur nasik charm masak. Suap makan nasik lenyek je sekarang ni. Besar dah Mia ehs! Cam x caya je bila tgk balik gambar masa dia lahir. Hu hu hu. Harus buat album tumbesaran Mia nih.

Pagi tadi g Taska sensorg. Abg kakak duk umah je sebab cuti sekolah. G Taska tgh tido lg. Suka ciyom bau busuk molot Mia tgh tdo. Hahahaha..busyuk bangat! Pastu Mia buat muka busuk dia. Hihihi...




7 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

alala..dah makin mbesar dak comel ni..geram tgk.

lisa said...

Comelnya pipi dia! :D
Dia suka port kat situ sebab senang nak paut pegang almari2 tu :D

CikPuan Azizah said...

alaaa...comeynya baby sis..jeles lah..suka tengok bila die mula2 nak dapat kaki..hehe

charmyiex said...

@CikPuan Azizah

apa lg, cepat2 la peknen..leh rasa baby sendiri pulak

charmyiex said...

@lisa

haah..mana2 port dia leh pegang nk berdiri, cepat je dia merayap ke situ

charmyiex said...

@nuyui a.k.a miss YUI

apa lg yui..cepat2 kawen..pastu dpt baby..geram tgk baby sendirik lg seronok

LeeyaFiy said...

Alala comelnyaa! Dah pandai berjalan ni merata la nak berjalan kan. Wuhuu..geram tgok! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...