.:: follow charmyiex ::.

Wednesday, February 29, 2012

OTW mcm2 blh jadi kan..

Pagi Rabu gua drive ke Machang dengan kemengantukan yang amat amat. Lagu dah pasang full volume. Mata ni tetap kuyu n berat. Effect ubat x abes lg ke?

Sejak duk Kelantan ni, g keje sejam perjalanan, balik pun sama. Mcm2 hal jadi semasa charm otw nk smp ke pjbt atau ke rumah. Perjalanan jauh, dlm 50km. Kita xtau apa akan jd di setiap perjalanan kita. Apa pun, charm sentiasa berdoa agar smp ke destinasi dgn selamat dan kembali ke rumah dgn selamat jugak.

2-3 mggu lepas, terbabas akibat dr kecuaian pemandu lain yg x nampak aku potong dia, dia pulak masuk lorong nk potong kete dpn. Charm terkezut, terus korner ke tepi jalan kanan, atas rumput. Seb bek xde divider atau besi pengahadang. Nasib baik jugak lorong kanan tu xde keter. Haishhh!

Semalam pulak, muntah masa OTW ke pejabat. Memang x sedap giler badan. Hari ni pun sama jugak. Dah tu kan, ada 1 semacam adat dan budaya, nak kata sistem keje, x jugak. Tapi biasa org xkan percaya kalo xde bukti kan. Masih lagi persoalkan samada kita betol2 sakit atau tidak. Agak nyer plastik berisi muntah semalam kene simpan n bawak tunjuk bukti baru org percaya kot. Charm siap btau dahling, bungkus muntah tu dah macam sup daging yg order kt kedai jer, penuh plastik ngn muntah. Dahling lak leh balas, nape x panaskan lik, buat mkn tgh hari. Muahahahahah! Cissss!!


Hurmm...pelik kan. Macam la kita ni suka sangat sakit sampai menipu semata2 nak amik MC. Mungkin ada yg TERDESAK SANGAT2 buat mcm tu. 


Tapi bg charm, soal sakit atau anak2 sakit, xleh buat main. Buatnyer menipu kata sakit tp beli MC sebenarnya, Tuhan bg sakit bebetol, baru padan muka. Sebab tu jugak charm jadikan blog ni tmpt utk siarkan dan khabarkan beserta bukti2 agar mereka tahu bahawa gua x menipu bila sakit. Hoccay! Dah kita sakit, boleh pulak mcm soalan ditanya, "nape perlu pegi klinik hari ni,nape x esok jer" pastu leh lak kata "tggu la sampai betol2 teruk baru g klinik". Hampes kan?? Kang bebetol teruk, kompem ambulans yg dtg amik. Gua dah mcm beruk tergaru2 sepanjang hari, x teruk lg ke? Sampai merah2 dh badan ni. Nak tggu teruk cam mane lg?? Entah la kan. Mulut laser x bertempat. Nasib baik aku jenis easy going. Buat munguks je bila org cakap camtu. Siap leh gelak2 besau2 lak tu! Tapi dalam hati, cam nk terajang jer, pastu nk gantung kt kipas siling, berputar la kt atas tu!

Tapi pengajaran dr beberapa peristiwa yang berlaku semasa OTW ke pjbt ni adalah :

1) kalo dah rasa x sedap badan dr rumah tu, jgn ler teruskan perjalanan. sbb kompem akan jadik sumting ms otw tu.


Okey, itu je nak share. Sesungguhnya, charm masih lg lembik hari ni. Sangat2 lembik. Doakan charm cepat sembuh ye!






6 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

next time kene lebih berhati-hati ye..

Cik Nur said...

ish..beraninya memandu walaupun xsedap badan..

jgn buat dah..ingtlah org tersayang..n hargailah diri sendiri ye..

maaf charm..Cik Nur TAG charm..

http://cahayacita2.blogspot.com/2012/02/contest-give-and-take-by-nana-tyna.html

eMMe said...

moga cepat sembuh... take care charm..

charmyiex said...

@:: Mrs.Eady ::

huhu..gagahkan diri jugak..ni ptg nk balik rumah pulak..harap2 semua selamat..

charmyiex said...

@Cik Nur

mekasih cik nur...ok..ingat pesanan tu..hehe

jap ag charm g terjah cik nur yer..

charmyiex said...

@eMMe


tq eMMe...insyaAllah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...